week 1 in abu dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van branko - WaarBenJij.nu week 1 in abu dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van branko - WaarBenJij.nu

week 1 in abu dhabi

Door: branko

Blijf op de hoogte en volg branko

08 April 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

goed aangekomen na 6,5 uur vliegen. Moest origineel werkvisum ophalen maar zat bij verkeerde terminal! Na 2,5 uur eindelijk visum en op naar bagage. Onze chauffeur heeft 3 uur op ons staan wachten.Hotel is erg mooi en zeer luxueus.Eerste 3 dagen waren relaxen en sightseeing: Taxi ritje kost 3,5 dirham starttarief en 1 dirham per kilometer. 5 dirham is 1 euro.
De zon is erg sterk en gelukkig staat er een lekker windje.
Trip naar Yas Island was erg leuk,heel mooi strand met uitzicht op Ferrari world.
Zondag begon onze werkweek: om 8 uur met chauffeur op pad:geen uitleg over wat ons te wachten stond! Eerst naar soort copyoffice waar we ons paspoort moesten afgeven en 270DH betalen,uurtje later weer verder met mooi papiertje erbij,dan naar identity office waar mannen en vrouwen gescheiden worden en dan nummertje trekken: zit tussen Pakistani,Indiers,Afghanen enz. Uur later mijn nummer en naar balie:250 DH betalen en nieuw papier dan naar medische keuring: bloedgeven,Xray en dan door naar ander kantoor voor biometrische gegevens(vinger en palmprinten) Met chauffeur naar Hoofdkantoor waar we bij HR papierwerk moesten invullen. Daarna lekker naar zwembad!
Maandag weer om 8 uur met chauffeur naar nog een medische keuring(beetje hetzelfde maar nu met oogmeting en onderzoek arts) daarna naar politie bureau(klein uurtje rijden!) voor biometrische meting maar eerste bureau had geen zin,door naar ander bureau waar ik wel geholpen werd maar mijn vrouwelijke collega niet! zij moest maar naar ander politiebureau ,wij weer op pad maar volgende bureau waren computers stuk,op naar volgende maar die deden geen vrouwen! Dan maar naar hotel en lekker zwemmen. Collega vandaag weer op pad,ik ben lekker gaan fitnessen en zonnen en ze had geluk weer 3 bureaus later eindelijk succes! Rest van dag vrij: zwemmen en naar grand moskee geweest: indruk wekkend. Morgen is maar weer afwachten...zo gaat dat hier, gewoon rustig blijven en vooral geen haast hebben.